سیزده ای متفاوت


در رادیو جمهوری اسلامی می گفت آقای متفاوت موسیقی پاپ ایران، آلبوم متفاوتی را منتشر کرده است. آلبوم «من خود آن سیزده ام» با صدای محسن چاوشی از اول هفته دوم اسفند در سراسر کشور منتشر شد. آلبوم «من خود آنسیزده ام» شامل 9 قطعه می شود که با اشعاری از حضرت مولانا، شهریار، باباطاهر، وحشی بافقی و خیام نیشابوری و صدای محسن چاوشی کار شده است. آهنگسازی تمامی قطعات این اثر نیز برعهده «محسن چاوشی» بوده است. 


آلبوم من خود آن سیزده ام محسن چاوشی
وقتی نگاهی به حال و روز موسیقی در سطح جهان می اندازیم می بینیم کارهائی از این دست و با این ساختار ساخت و انتشار و پخش، کارهائی در سطح متفاوت محسوب نمی شوند.
می بنیم که برای اجرای یک تراک موسیقی خاص، خواننده روی صدای خود کار می کند تا هجاهای زبان انگلیسی و یا فرانسه را درست ادا کند و یا اینکه 10 سال روی یک آلبوم کار می شود تا بهترین ها به گوش شنونده برسد و البته جواب هم می گیرد از تلاشش.
ولی این روزها حال و روز موسیقی کشور ما خوب نیست. آلبوم فاخر آنقدر کم است که به نداریم نزدیک تر است. موسیقی سنتی و پاپ و مخلوط را می دانم.
این روزها حال موسیقی ایران خراب است.
مردم لیاقت شعر خوب, موسیقی خوب، تنظیم خوب و خوانندگی خوب و خوش صدا را دارند.

ارزش آلبوم محسن چاوشی را زیر سوال نمی برم. زحمت بسیار کشیده می دانم. حرفم این است برای کار فاخر چه در سنتی و چه در پاپ مقدمات بسیاری نیاز است که این روزها در کشورمان فضایش نیست- امکانش هم نیست.
انگار حال موسیقی خوب شو نیست ... شاید سال بعد ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر