درخشش ابدی یک انتخاب


درخشش ابدی یک ذهن پاک، داستان زندگی کسی است که انتخابی کرده و بعدا می‌فهمد که درست نبوده، و نتیجه‌اش عذابی است که لمسش می‌کند. ولی در جریان زندگی باز به نقطه انتخاب همان انتخاب قبلی می‌رسد. آیا باز همان انتخاب عذاب آور را خواهد داشت؟ آیا لذت لحظات شاد در کنار هم بودن به آن عذاب می‌ارزد؟ آیا عذاب دوست‌داشتن ارزشش را دارد؟
با حامد درخشش ابدی یک ذهن پاک را دیدیم، اول فیلم گفته بود که باید دقت کنم و حواسم به همه‌ جای فیلم باشد و منتظر فیلمی متفاوت باشم. فیلم که تمام شد، تیتراژ انتهای فیلم، مبهوت تماشای مانیتور می‌کردم و خودم را در جایگاه شخصیت اصلی داستان می‌دیدم، و اشک در چشمانم جمع شده بود. داستان، داستان انتخاب است. انتخابی کرده‌ای مطمئنی در این انتخاب لحظات تلخ و شادی فراوانی هست، و حتی می‌دانی آخر داستان ممکن است به کجا برسد،‌جایی که اصلا شیرین نیست، انتخابت مثل خودکشی است ولی حاضری برای لحظات خوبی که در این انتخاب هست، لحظات تلخ را هم بچشی، لحظات تلخی که بودنشان اطمینان داری را هم قبول کنی. داستان، داستان انتخاب چیزی و کسی است با همه شادی‌هایش، با همه تلخی‌ها و کاستی‌هایش. داستان، داستان ذهنی است که درخشش برای پاکی‌هایی است که می‌داند می‌تواند باشد، نه برای تلخی‌هایی که شاید باشد و حتی اگر قطعی باشد. داستان، داستان ذهنی است که می‌خواهد درخشش تا ابدیت جاری باشد.
و در این بین کسانی هستند اطرافت که می‌خواهند تو کوتاه‌ترین راه را انتخاب کنی، راحت‌ترین را انتخاب کنی. می‌خواهند همه چیزهای خوب و بد را بشوری، چون این راحت‌ترین و کوتاه‌ترین راه است.

۱ نظر:

  1. واسه من .تو و تمام اطرافیان زیاد اتفاق افتاده تصمیماتی گرفته باشیم که در اون لحظه با تمام تلخی هاش برامون بهترین باشه و حتی دیگران سرزنش کنند اما اون لحظه به معنای واقعی با همه تلخیش به جون میخری اما مهم اینه که بتونی مثل شخصیت اصلی همین فیلمه پایبند به اون تصمیم بمونه ...البته در اینده همین پایبند موندن یا نموندنت شناختی میشه به شخصیت خودته ! یه شخص متزلزل یا برفرض تنوع طلب یا استوار وپایبند... تفاوت کلمه به کلمه اش خیلی هست ..خیلی !!!

    پاسخحذف