دست‌های مادر جنگ

انگشت‌هایش را این شکلی گرفته بود به طرف خبرنگار و گفت: «جنگ اسرائيل با حماس دفاع از ارزش هاست زيرا اسرائيل نماينده ارزشها در جهان است.» حالت انگشتانش جوری بود انگار، می‌خواست حالت جنگ را هم نشان دهد، ما بمب می‌زنیم، حماس هم موشک. وزیر امور خارجه اسرائیل اینقدر راحت و بدون هیچ مشکلی این حرف را گفت که من مات و مبهوت فقط نگاه می‌کردم. به اطمینانی که این زن توی حرف‌ش داشت، به حالت دست‌هاش که از موضع قدرت منطقی حرفش سرچشمه می‌گرفت و جوری برخورد می‌کرد با خبرنگارها، انگار اتفاقی نیفتاده و در حال ترور و کشتار انسان‌ها نیست.وزیر امور خارجه اسرائیل، تسیپی لیونی، یک لهستانی الاصل است که پدرش(ایتان لیونی) درسال‌های قبل از اعلام موجودیت اسرائیل، جزو گروه‌های نظامی و ترور اسرائیل بود. ایتان لیونی، عضو شاخص و تاثیرگذار گروه تروریستی ایرگون بود که در سال 1946 هتل کینگ دیوید شهر بیت‌المقدس را منفجر کردند.
تسیپی لیونی
متولد 1957 است (51 ساله) بعد از تحصیلات دبیرستان به دوره وظیفه‌ سربازی رفت. چهار سال آموزش دید و در زمینه‌ی نظامی و ترور به فعالیت مشغول شد. در مورد عملیات‌هایی که شرکت کرده و چه مقامی داشته، اطلاعی را نمی‌توان یافت ولی از نوشته‌ها بر می‌آید که توانایی خود را از لحاظ فکری و فن بیان او، باعث شد تا راهی دانشگاه حقوق شد و به وکالت مشغول شود. از سال 99 با حضور در کابینه شارون وارد صحنه سیاسی اسرائیل شد و طی سال‌های اخیر به یکی از چهره‌های مهم اسرائیل تبدیل شد.
متن کامل این نوشته >>

۴ نظر:

  1. سلام
    راستش مخالف اعتراض نيستم اما با اين راه مخالفم. از راههاي بهتري مي‌شد كوبنده‌تر اعتراض كرد. به آتش كشيدن سفارتخانه‌ها و ... و در نهايت تحصن در فرودگاه ....! نمي‌دونم ولي رويه خيلي مناسبي نيست.
    در نهايت چيزي كه به طور مشترك آرزوي قلبي همه‌ما هست نجات مردم فلسطينه و البته به زودي زود
    آمين

    پاسخحذف
  2. همیشه از همون "بو " تا اینجا یه حُسن نوشته هات رو در برمیگیره..مطابق با جو روزگار (اجتماعی -اقتصادی -فرهنگی و..) با دیدی متفاوت به دور از جو زدگی !
    فکر نمیکنم تا حالا از نوشته هاتون(وبلاگی نه کامنتینگ) تعریف کرده باشم :دی
    اولین بار را ثبت کنید !

    پاسخحذف
  3. نیلوفر:
    وبلاگ "بو" آمده بود که اصلا اینگونه بنویسید. می‌دانید که من قبلا وبلاگ یک استشهادی را می‌نوشتم؟
    بعد از نوشتن "بو" گفتن تو حرفهایت و ادعاهایت همه پوشالی بود. چون خیلی متفاوت سطح نوشتارها. انجا همه‌ی مطالب احساسی بود و روزمره و با توجه به شرایط هر روز مملکت. بعد تو "بو" یه باره شد مطالب متفاوت و غیر تکراری.
    کاش همه مثل شما فکر می‌کردند. حرف‌هایی سر وبلاگ "نقد ملس" چشیدم که ...
    شکر که خوشتان می‌آید و مطالب مفید است. سعی می‌کنم هنوز هم همان رویه قبلی را ادامه بدهم.
    ممنون که به مطلبم لینک دادید.

    پاسخحذف
  4. رویای صبا:
    باید دید چه راهی مفیدتر است. و نتایجش مثبت تر خواهد بود.
    بلاشک تحصن در فرودگاه یک کار تبلیغاتی بیش نبود.
    سفارت خانه‌ها باید می فهمیدند که نظر مردم ایران در مورد حمایت این کشورها از اسرائیل چیست. ولی به آتش کشیدن و اینها دیگر یه مسئله دیگر است.
    راستش از ادعای الکی بدم می اید. بیزارم. مشکلم با اینها این ادعاهای الکی‌شان است.

    پاسخحذف