آدم هایی که زجر می کشند


این چند سال همکاری با مجموعه ها و افراد مختلف؛ باعث شده تا طیف وسیع سلایق و عملکردها را تجربه کنم. نگاه دولتی, استکباری, پول پرستانه, خودخواهانه, سبک سرانه, به اسم خدا به طعم شهوت و شهرت, و ... همگی از جمله مدل های رفتاری در سطح فعالیت های جامعه ماست. ولی یه نقطه روشن در این فعالیت هایی که تا بحال داشتم این بوده که افراد می خواستند کار کنند و زیر بار مسئولیت می رفتند سرباز نمی زدند. تا آخر کار هستند و کار را انجام می دهند. نصفه رها نمی کنند.
می بینم که از کار بیزارند, بدشان می آید, نمی توانند به کار دل بدهند, با این وجود انجامش می دهند. چرا؟ چون قبول کرده اند که کار را انجام بدهند. مسئولیت شان این است یا مسئول کار شده اند.

اما در این میان زجرآورتر کسانی هستند که بار مسئولیتی که قبول کردند را به دوش نمی کشند. حتی روحیه دیگران را نیز تخریب و آن ها را دل سرد می کنند. می خواهند دیگران را با خود همراه کنند, اعتراضشان منحصر به خودشان نباشد تا بعدا بازخواست نشوند. کار کردن با این افراد, مخصوصا وقتی کار به جاهای سنگین و پرفشار می رسد, زجرآور است. کار را نصفه رها می کنند و یا اینقدر غر و قر می زنند تا دلت می خواهد سرشان داد بزنی و از کار بندازیشون بیرون.
وقتی به حرفهایشان فکر می کنی و سعی می کنی دلیل کارشان را بفهمی. بهانه شان چی بود؟ کار را دوست ندارم, کار چرته, پولش خوب نیست, وقتم تلف می شه, مثلا که چی این کار رو بکنیم. در طول این مدت فهمیدم که مسئله اینها نیست, شخصیت آدمهایی که لزومی برای کار کردن و یا انجام اون کار را ندارند, باعث میشه کار را رها کنند و اگر رها نکردن نارضایتی خودشونو نشان بدن و به خاطر ترس از محاکمه شدن, سعی می کنند بقیه را با خودشون همراه کنند.

۱۲ نظر:

  1. انسانی که به شدت خسته است و خوابش می یاد نمیتونه کامنت بزاره اما دوست داره بزاره ...این میشود که چنین کامنتی گذاشته میشه :دی

    پاسخحذف
  2. اميدوارم اين بي حوصله‌گيتون زودتر رفع شه
    وقتي طولاني مي‌شه خيلي آدمو اذيت مي‌كنه
    هم شما رو هم اطرافيانتون رو...

    پاسخحذف
  3. فکر کنم گفته بودم که انسان های بی حوصله و اخمالو به بهشت نمیروند..نه ؟! :دی

    پاسخحذف
  4. دلم میگیره وقتی می یام اینجا و میبینم که هیچ حرف جدیدی زده نشده ....بیا دیگه !

    پاسخحذف
  5. سلام
    بهتر نشديد هنوز؟؟
    جدي دارم نگرانتون مي‌شم

    پاسخحذف
  6. namak:
    وقتی اینجوری می‌خندی، آدم دوست دارد یا مثل خودت دونقطه دی بخندد یا اینکه با مشت بزند توی دندان‌هایت که همگی بریزند داخل مریت و همان‌جا بمانند تا ابد. البته از سر دوست داشتن و شلوغ خندهایت. این هم جوری از دوست داشتن است، باور کن.

    پاسخحذف
  7. نیلوفر 1:
    سلام. آدمی که خسته است و خوابش می‌آید اگر یک سلام هم بدهد برای ما ارزشی دارد به اندازه دنیای دوستی.
    راستی دنیای دوستی‌ها چقدر عمیق و گسترده می‌تواند باشد؟

    پاسخحذف
  8. رویای صبا:
    وقتی اطرافیانم اذیت می‌شوند خودم هم رنج می‌کشم. رنجم دو برابر می‌شه، هم رنج خودم هم اطرافیان.
    اما گاهی اطرافیان هستند که باعث رنجش می‌شن، بعضی ها بودنشون بعضی ها با نبودنشون.

    پاسخحذف
  9. نیلوفر 2:
    یادم هست که گفته بودید، "انسان‌هایی که نمی‌گویند شکر، به بهشت نمی‌روند"

    دلم برای بهشت تنگ شده است، پس شکر.

    پاسخحذف
  10. عرفان:
    سلام عرفان. ماه‌هاست که عرفان را هم‌کلامی با ما نبوده است. خیلی خوب نیست این همه دوری. شب‌هایی که مهتاب کامل است و دیوانه‌ها دیوانه‌تر از دیوانه‌ها کاش بشود دمی، صحبتی، دلی، اشکی باشد.
    عرفان را باید شناخت. بعضی‌ها را باید جُست، بعضی‌ها را باید دید، بعضی‌ها را باید چشید.

    پاسخحذف
  11. رویای صبا2:
    سلام. ممنونم. بنده خوبم. تشکر. الان هم آمدم مطلب نوشتم. خوبم. مممنون از لطفتان.

    پاسخحذف